Категории водительских прав
Категория водительских прав обозначает группу транспортных средств, которой может управлять владелец водительского удостоверения.
4 основных категории: A B C D
4 подкатегории: A1 B1 C1 D1
Специальные: BE CE DE C1E D1E
Подкатегория А1
Мотоциклы с рабочим объемом двигателя, не превышающим 125 куб.см, и максимальной мощностью, не превышающей 11 кВт (легкие мотоциклы)
Категория А
Мотоциклы с рабочим объемом двигателя, превышающим 125 куб. см, и максимальной мощностью, превышающей 11 кВт
Подкатегория B1
Моторизованные трициклы, квадроциклы
Категория B
Автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "А"), разрешенная максимальная масса которых не превышает 3500 кг, и число сидячих мест в которых, помимо сиденья водителя, не превышает восьми
Подкатегория C1
Автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "D"), разрешенная максимальная масса которых превышает 3500 кг, но не превышает 7500 кг.
Подкатегория D1
Автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие от 8 до 16 сидячих мест, помимо сиденья водителя
Категория C
"
Закон КР о дорожном движении в КР": — Автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "D"), разрешенная максимальная масса которых превышает 7500 кг.
"
Правила получения ВУ": — Автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "D"), разрешенная максимальная масса которых превышает 3500 кг.
______
Пояснение
Категория D
"
Закон КР о дорожном движении в КР": — автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие 16 и более сидячих мест, помимо сиденья водителя.
"
Венская конвенция о дорожном движении": — Автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие более восьми сидячих мест, помимо сиденья водителя;
______
Пояснение
Категория BE
Автомобили категории «B», сцепленные с прицепом, разрешенная масса которого превышает 750 кг и превышает массу автомобиля без нагрузки; автомобили категории «B», сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг, а общая разрешенная максимальная масса такого состава превышает 3500 кг
Категория CE
Автомобили категории «C», сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг
Категория C1E
Автомобили категории "C", сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг, но не превышает массу автомобиля без нагрузки, а общая разрешенная максимальная масса такого состава не превышает 12000 кг
Категория DE
Автомобили категории "D", сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг
Категория D1E
Автомобили (подкатегории) "D1", сцепленные с прицепом, не предназначенным для перевозки пассажиров, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг, но не превышает массу автомобиля без нагрузки, а общая разрешенная максимальная масса такого состава не превышает 12000 кг
Удостоверение тракториста-машиниста
А — гусеничные и колесные тракторы с двигателем мощностью до 25,7 кВт
Б — колесные тракторы с двигателем мощностью от 25,7 до 77,2 кВт
В — колесные тракторы с двигателем мощностью свыше 77,2 кВт
Г — гусеничные тракторы с двигателем мощностью свыше 25,7 кВт
Д — самоходные сельскохозяйственные машины
Е — машины мелиоративные, землеройные, дорожно-строительные, экскаваторы и погрузчики, с объемом ковша до 2,0 м³
Е1 — то же, с ковшом свыше 2,0 м³
Дополнительные отметки
По желанию граждан, при достижении соответствующего возраста и необходимого непрерывного стажа, после сдачи практического экзамена, в водительском удостоверении допускаются разрешающие отметки, в частности:
| Категория ТС: | предоставляет право на управление ТС категории: |
| «А» | «А1» и «В1» |
| «В» | «А», «А1», «В1» и «ВЕ» |
| «С» | «А», «А1», «В», «В1», «С1» и «ВЕ» |
| «D» | «С», «С1» и «D1» |
| «СЕ» | «С1Е» |
| «DE» | «СЕ», «С1Е» и «D1E» |
Можно ли пристроиться за скорой помощью? - орусча
Чакырууга шашылыш бара жаткан тез жардам унаасынын артынан ээрчип алган автоунааны көрдүңүз беле?
Жол жыш болуп турган учурда, ал жерден амалкөйлүк кылып, бара жаткан тез жардам унаасынын артынан илээшип өтүп кетүүнү туура көргөн айдоочулар да кездешип турат. Бул мыйзамдуубу?
ЖКЭни бузуу аркылуу кыймылдоо
Алгач, атайын кызмат транспортунун айдоочусу, үн чыгаруучу жана жарыкылдоочу сигналдарды жандырган маалда, анын кандай укуктары пайда болушун эстеп алалы. Ал үчүн Жол кыймыл эрежесинин 3-бөлүмүнө кайрылабыз.
Тез жардамдын айдоочусу, жаркылдоочу маяктын жардамы менен, жол кыймылынын калган катышуучуларына тыюу болгон траектория менен айдаса болот.
Тыгын болгондо, тез жардамдын артынан айдаса болобу?
Эгерде жаркылдак менен кошо сирена да жандырылган болсо, анда атайын кызмат транспортунун мүмкүнчүлүктөрү дагы да көбөйөт. Мындай учурда, ЖКЭнин 3.2. пунктуна ылайык, башка айдоочулар жол бошотуп берүүгө милдеттүү. Башкача айтканда, ЖКЭнин кээ бир талаптарын бузууга акылуу болуудан тышкары, башка транспорт каражаттарынын алдында кыймыл артыкчылыгына да ээ болуп калат.
Эми элестетип көрүңүз: жолдо сирена угула баштады жана сиз жаркылдагын жандырган тез жардам машинесин көрдүңүз. Айдоочулар мүмкүн болушунча жол ачышат. Атайын кызмат транспорту, ошол участокто жолдун туташ сызыгын, белгилерин жана башка буйруктарын четке кагуу менен жолдун ортосуна чыгып айдайт. Ал эми аны ээрчип бара жаткан машине, ага мыйзам тарабынан уруксаты жок болсо да ошол эржелерди бузуп айдайт. Бул учурда ЖККК тарабынан ага жаза дайындалышы керекби? Ооба, сөзсүз. Ошондо да бир эле эмес, бир нече айып дайындалышы керек.
Эгерде эрежелер сакталса
Кыргызстандын мыйзамдарында, тез жардамдын артынан ээрчип алуу боюнча тиешелүү тыюу каралган эмес. Ошондуктан, кээ бир учурларда жол тыгынында атайын транспорттун артынан ээрчип айдоо – мыйзам бузуу болуп саналбай калат.
Мисалы, тез жардам машинеси максималдуу уруксат берилген ылдамдыктан ашпай жана КР ЖКЭнин башка пункттарын бузбай кетип жатат. Ушундай учурда, айдоочу анын артына жайлашып алганга үлгүрсө, ал кандайдыр бир жорук жасаган болуп саналбайт. Бирок бир нерсени эске алуу керек. Тез жардам транспорту менен анын артынан кетип жаткан унаанын ортсунда, коопсуз аралык сакталуусу керек. Эки четки интервалдарды да унутпоо керек. Себеби, кокус жол кырсыгы болуп калса, ЖККК инспекторлору дайыма ушул эки факторду эсепке алышат.
Дагы эмне жөнүндө ойлонуш керек?
Тыгын жерде, атайын кызмат транспортунун артынан ээрчип жүрүү – дурус эмес. Эгерде сиздин маневруңүзду ЖККК инспеторлору көрүп калса, алар абалды тактоо максатында сизди сөзсүз токтотушат. Сиз мыйзамды бузбагандыңыз жөнүндө узак жана кара көктүк менен талашканга туура келет. Андан көрө, сиз үйдөн чыгып бара жатканда кошумча убакыт менен чыгыңыз, же ЖКЭге каршы келбеген башка жолдорду издеңиз.
Кээ бир айдоочулар, ошондой тез жардам унаасын ээрчип бара жаткан машинени байкап калып, «адилеттүүлүктү орнотуу» максатында, анын жолун тороого же аны кысып коуюга аракет кылышат. Мындай кылбаш керек. Ага бир нече себеп бар.
Биринчиден, андай аракеттериңиз мене сиз анык авариялык учурду түзгөн болосуз.
Экинчиден, ал машинеде көр оозундагы адамдын туугандары же шашылыш операция жасоо үчүн чакырылган дабагер болушу мүмкүн.
Бул жерде себептердин түрү көп болушу мүмкүн. Ошол үчүн, ал транспорт каражаттарына кедергисиз өтүп кетүүсүнө жол берип коюу ылайыктуу болот.