Кээ бирлери жезл менен, башкалары кол менен

Кээ бирлери жезл менен, башкалары кол менен

Милициянын кайгуул кызмат бөлүмү пайда болгондон кийин, айдоочулар ар кандай инспекторлорду көрө алышат, алардан кээ бирлери жезл менен турушат, башкалары ансыз турушат. Ошол себептен мындай суроо туулушу мүмкүн: Инспектор унааны кантип токтотушу керек? Жезл мененби же кол мененби?

Ар кандай болушу мүмкүн, анткени азыр инспекторлордун эки түрүү бар: МККБ жана ЖКККББ.

МККБ бул жаны кызмат, ал азыр Бишкекте эле бар. Жакында Ошто да болот. Ал эми башка шаарларда ошого чейин ЖКККББ кызматкерлери эле кызмат кылышат. Ар бир инспекцияда жекече нускама бар жана айрым жагдайлар үчүн башка көрсөтмө берилет. Мисалы, унааларды токтоту байланыштуу аларга мындай көрсөтмөлөр берилет.

МККБнын кызматкер. (Милициянын кайгуул кызматы бөлүм)

МККБнын кызматкер үчүн арналган нускаманын 118 пунктта мындай делет:

Адамдарды жана унааларды токтотуш үчүн МККБнын кызматкери жарык сигнал, үн чыгаруучу сигнал жана колдун кыймылы колдонушу мүмкүн.
Колдун кыймылы менен токтоткондо МККБнын кызматкери жаңсоолорду адегенде унаага көнүл бурат, андан кийин ал токтотушу керек болгон жерди көрсөтөт.
Жаңсоолор түшүнүктүү болушу керек. Текшерүү учурунда кызматкери жекече кызматы, наам жана фамилияны айтып бергенден кийин, так жана түшүнүктүү текшергенин себеби түшүндүрүп берет.

Көнүл бурсанар, токтотуш үчүн бул кызматкер үч ыкма эле колдонот:

  • Атайын жарык сигнал
  • Үн чыгаруучу сигнал 
  • Колдун кыймылы

Атайын жарык сигнал, үн чыгаруу сигнал атайын кызмат унаа бар болгон эле колдонсок болот. Ал эми жанында кызмат унаа жок болгондо, мисалы патруль учурунда, ал колдун кыймылы колдонот.

ЖКККББнын кызматкер. (Жол кыймылынын коопсуздугун камсыздоо башкы бакармалыгы)

ЖКККББнын кызматкер үчүн арналган нускаманын 92 пунктта мындай делет:

Токтотуш үчүн ЖКККнын кызматкери жарык сигнал, үн чыгаруучу сигнал, колдун кыймылы жана жезл колдонушу мүмкүн.
ЖКККнын кызматкери жаңсоолорду же жезлды адегенде унаага көнүл бурат, андан кийин ал токтотушу керек болгон жерди көрсөтөт. Сигналдар түшүнүктүү болушу керек.

Биз байкаганыбыздай ЖКККнын кызмакерлеринин, МККБНын кызматкерлердикиндей эле токтотту жагынан окшош ыкмалар бар, бирок алар жезл да колдонушуу мүмкүн. Практика боюнча көөбүнчө ЖКККнын кызмакерлери жезл колдонушат. 


Жыйынтык: МККБнын кызматкерлери айдоочуларды кол менен токтотушу мүмкүн, ал эми ЖКККнын кызмакерлери кол менен жана жезл менен токтотушу мүмкүн.