Водительские удостоверения с разрешающими отметками в графах, подтверждают наличие права на управление транспортными средствами или составами транспортных средств соответствующих категорий и (подкатегорий):
-
Мотоциклы с рабочим объемом двигателя, не превышающим 125 куб.см,
и максимальной мощностью, не превышающей 11 киловатт (легкие мотоциклы),
- лицам, достигшим шестнадцатилетнего возраста;
-
Мотоциклы с рабочим объемом двигателя, превышающим 125 куб.см,
и максимальной мощностью, превышающей 11 киловатт, - лицам, достигшим
шестнадцатилетнего возраста;
-
Моторизованные трициклы, квадроциклы - лицам, достигшим
шестнадцатилетнего возраста;
-
Автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "А"),
разрешенная максимальная масса которых не превышает 3500 кг, и число сидячих мест
в которых, помимо сиденья водителя, не превышает восьми, - лицам, достигшим
семнадцатилетнего возраста;
- автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "D"),
разрешенная максимальная масса которых превышает 3500 кг, но не превышает 7500 кг,
- лицам, достигшим восемнадцатилетнего возраста;
«Правила выдачи водительских удостоверений»:
- автомобили (за исключением транспортных средств, относящихся к категории "D"),
разрешенная максимальная масса которых превышает 3500 кг, - лицам, достигшим
восемнадцатилетнего возраста;
«ЗАКОН О дорожном движении в Кыргызской Республике»:
- автомобилями, за исключением относящихся к категории "D", разрешенная максимальная масса
которых превышает 7500 кг (категория "С"),
- лицам, достигшим восемнадцатилетнего возраста;
Подробное пояснение о категориях C и C1
-
Автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие от восьми до шестнадцати
сидячих мест, помимо сиденья водителя, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим непрерывный
водительский стаж не менее четырех лет;
«Правила выдачи водительских удостоверений»:
- Автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие шестнадцать и более сидячих мест, помимо сиденья водителя, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим непрерывный водительский стаж не менее четырех лет;
«ЗАКОН О дорожном движении в Кыргызской Республике»:
- автомобилями, предназначенными для перевозки пассажиров и имеющими более шестнадцати сидячих мест,
помимо сиденья водителя (категория "D"), - лицам, достигшим двадцати одного года,
имеющим непрерывный водительский стаж не менее четырех лет;
«Венская конвенция о дорожном движении»:
- Автомобили, предназначенные для перевозки пассажиров и имеющие более восьми сидячих мест,
помимо сиденья водителя.
Подробнее о различиях категорий D и D1
- автомобили категории "В", сцепленные с прицепом, разрешенная масса которого превышает 750 кг
и превышает массу автомобиля без нагрузки; автомобили категории "В", сцепленные с прицепом, разрешенная
максимальная масса которого превышает 750 кг, а общая разрешенная максимальная масса такого состава
превышает 3500 кг, - лицам, достигшим восемнадцатилетнего возраста, имеющим непрерывный водительский
стаж не менее двух лет;
- автомобили категории "С", сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого
превышает 750 кг, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим непрерывный водительский стаж
не менее трех лет;
Категория C1E
- автомобили категории "С", сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого
превышает 750 кг, но не превышает массу автомобиля без нагрузки, а общая разрешенная максимальная
масса такого состава не превышает 12000 кг, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим
непрерывный водительский стаж не менее трех лет;
- автомобили категории "D", сцепленные с прицепом, разрешенная максимальная масса которого
превышает 750 кг, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим непрерывный водительский стаж
не менее четырех лет (для международных перевозок - не менее пяти лет);
Категория D1E
- автомобили (подкатегории) "D1", сцепленные с прицепом, не предназначенным
для перевозки пассажиров, разрешенная максимальная масса которого превышает 750 кг,
но не превышает массу автомобиля без нагрузки, а общая разрешенная максимальная масса
такого состава не превышает 12000 кг, - лицам, достигшим двадцати одного года, имеющим
непрерывный водительский стаж не менее четырех лет (для международных перевозок - не менее пяти лет).
- троллейбусы – лицам, достигшим двадцати одного года.
Удостоверение тракториста-машиниста
А — гусеничные и колесные тракторы с двигателем мощностью до 25,7 кВт
Б — колесные тракторы с двигателем мощностью от 25,7 до 77,2 кВт
В — колесные тракторы с двигателем мощностью свыше 77,2 кВт
Г — гусеничные тракторы с двигателем мощностью свыше 25,7 кВт
Д — самоходные сельскохозяйственные машины
Е — машины мелиоративные, землеройные, дорожно-строительные,
экскаваторы и погрузчики, с объемом ковша до 2,0 м³
Е1 — то же, с ковшом свыше 2,0 м³
Дополнительные отметки
По желанию граждан, при достижении соответствующего возраста и необходимого непрерывного стажа,
после сдачи практического экзамена, в водительском удостоверении допускаются разрешающие отметки, в частности:
| Категория ТС: |
предоставляет право на управление ТС категории: |
| «А» | «А1» и «В1» |
| «В» | «А», «А1», «В1» и «ВЕ» |
| «С» | «А», «А1», «В», «В1», «С1» и «ВЕ» |
| «D» | «С», «С1» и «D1» |
| «СЕ» | «С1Е» |
| «DE» | «СЕ», «С1Е» и «D1E» |
Нормативные документы
Мыйзам долбоору
Транспорт каражатынын ылдамдыгын, анын ичинде эки жакын өлчөө приборунун ортосундагы түз жолдун үзгүлтүксүз өтүү ылдамдыгы катары ченелген орточо көрсөткүчтү бекитүүчү өлчөө приборлорун киргизүү.
Ылдамдыктын чегин сактоо маселеси АТКда жолдун түз участогунда транспорт каражатынын орточо ылдамдыгын аныктоо функциясын эки чектеш өлчөө приборунун ортосундагы жолдун узундугунун катышы катары (1-чи орнотуу менен чечилиши мүмкүн. жана 2-камералар) транспорт менен жүргөн
Мыйзам долбоору коомдук талкуунун этабында
Жол кыймылынын коопсуздугун камсыздоо – анын катышуучуларын жол-транспорттук кырсыктардан (ЖТК) коргоого, алардын келип чыгуусунун алдын алууга жана алардын оор кесепеттерин азайтууга багытталган процесс.
Жол кыймылынын коопсуздугун камсыздоо ошондой эле жол кыймылынын коопсуздугун камсыздоо жаатында белгиленген эрежелердин, ченемдердин жана стандарттардын сакталышына мамлекеттик көзөмөл жүргүзүү жана контролдоо аркылуу жетишилет.
Кыргыз Республикасынын Ички иштер министрлигинин Жол кыймылынын коопсуздугун камсыздоо башкы башкармалыгынын ачык булактарында жайгаштырылган маалыматтарга ылайык, 2019-жылдын башталышынан бери жол-транспорт кырсыктарынын саны 8,8%га көбөйгөн, андан каза болгондордун саны 6,2%га, жабыр тарткандар – 9,3%га көбөйгөн. Жол-транспорт кырсыктарынын 40%дан ашыгы – бул жүргүнчүлөрдү сүзүп кетүү болуп саналат.
Жол кыймылынын эрежелерин эң көп бузуулар жол-транспорт кырсыгынын натыйжасында адамдардын каза болуп жана майып болуусуна алып келген белгиленген кыймыл ылдамдыгынан ашыра жогорулатуу болуп саналат.
Авариялардын жана мыйзам бузуулардын тез-тез кайталануусу “Коопсуз шаар” долбоорунун аппараттык-программалык комплекстери орнотулган жол участокторунда азайган.
Учурда “Коопсуз шаар” долбоорунун алкагында орнотулган контролдук-өлчөөчү приборлордун фото-, кино тартуу жана видео жазуу функциялары бар. Транспорт каражатынын кыймыл ылдамдыгы ал аппараттык-программалык комплекстин (АПК) контролдоо аймагынан өтүп баратканда белгиленет. Бирок АПК контролунун аймагынан тышкары жерлерде автотранспорт каражатынын ылдамдыгы аныкталбай калат, демек, ылдамдык режимин контролсуз бузуу үчүн шарт бар. Жол кыймылынын катышуучуларынын маданий деңгээлин жогорулатуу, аларды жол кыймылынын эрежелерин сөзсүз сактоого үйрөтүү, анын ичинде, ылдамдыкты контролдоо – “Коопсуз шаар” долбоорунун милдеттеринин бири.
Ылдамдык режимин сактоонун көйгөйлөрүн АПКга жолдун түз бөлүгүндө автотранспорттук каражаттын орточо ылдамдыгын катарлаш эки өлчөөчү прибордун (1 жана 2-камералар) ортосундагы транспорт каражаты басып өткөн жолдун узундугунун катышы катары аныктоочу функцияны орнотуу жолу менен чечсе болот. Схемалык жактан мындай функция төмөнкүдөй тартипте берилет: 1-камера АПКнын көз кырына түшкөн автотранспорт каражатын белгилейт, анын ылдамдыгын аныктап, сүрөткө тартат
жана эске сактап калат. Автотранспорт каражаты 2-камерадан өткөндө убакыт талдоого алынат. Камералардын ортосундагы аралык белгилүү болгондуктан, убакытка бөлүнгөн аралык катары орточо ылдамдык эсептелинет. Эгерде ылдамдык чегинен жогору болсо – фото айып пул жазуу үчүн иштеп чыгууга жөнөтүлөт. Эгерде ылдамдык чегинен жогорулабаса, фото өчүрүлөт. Ошону менен бирге, түз жолдон бурулганда же автотранспорт каражаты токтогондо, маалымат иштөө үчүн өткөрүлүп берилет.
Жогоруда баяндалгандарды эске алып, адамдардын өмүрүн жана саламаттыгын сактоо, жол-кыймылынын коопсуздугун камсыздоо, ЖТКнын алдын алуу, жол кыймылынын катышуучуларынын маданиятын жогорулатуу, жол кыймылынын коопсуздугун контролдоонун усулун кеңейтүү максатында, Бузуулар жөнүндө кодекстин “атайын техникалык каражаттар” тууралуу 305-беренесинде атайын техникалык каражаттар катары ошондой эле автотранспорт каражатынын орточо ылдамдыгын белгилей турган өлчөөчү приборлорду түшүнүү сунушталат.